Nie każdy z nas jest urodzonym liderem; nie wszyscy potrafimy doskonale się komunikować z innymi ludźmi czy motywować ich do pracy. Postawieni w roli menedżera czy szefa firmy, musimy się jednak nauczyć efektywnie rozmawiać z pracownikami. Nie wiesz, jak się do tego zabrać? Poznaj kilka ciekawych i prostych trików.
Szczęśliwy pracownik to produktywny pracownik
Według badań znanego przedsiębiorcy Vishena Lakhianiego, „szczęście to nowa produktywność”. Oznacza to, że jeśli postaramy się o wysoki stopień zadowolenia i satysfakcji wśród naszych pracowników, możemy oczekiwać szybkiego sukcesu firmy. Nie zaniedbuj więc pozornie błahych aktywności, takich jak na przykład firmowe śniadania czy wyjścia integracyjne.
Upewniaj się, że każda z zatrudnionych osób wykonuje pracę dostosowaną do swojego doświadczenia i kompetencji. Przeprowadzaj cykliczne ankiety i pytaj na cotygodniowych spotkaniach zespołu, co możesz poprawić w relacjach pomiędzy poszczególnymi departamentami. Nie bój się konstruktywnej krytyki i zachęcaj do szczerości. Gdy twoi pracownicy poczują się bezpiecznie w środowisku pracy, zaczną podchodzić do wykonywanych zajęć z o wiele większym entuzjazmem.
Komunikacja kluczem do sukcesu
Ze swoim zespołem trzeba komunikować się często, skutecznie i naturalnie. Nie chodzi tu o obowiązkowe rozmowy, reprymendy czy pochwały. Mowa o zdrowym nawyku przekazywania informacji w taki sposób, by obie strony jednoznacznie zrozumiały wiadomość. Unikaj zwłaszcza sformułowań niejasnych i tajemniczych, które nie zawierają żadnej treści, jak np.:- Trzeba to zrobić. Czyli kto dokładnie jest za to odpowiedzialny? Wskaż konkretną osobę.
- Zrób to najszybciej jak tylko możliwe. Czyli... kiedy? Wbrew pozorom nie dla każdego tzw. „ASAP” znaczy to samo. Zdefiniuj dokładny termin oddania zlecenia.
- Powinniśmy popracować nad wyglądem strony internetowej. Nie omijaj zawężania odpowiedzialności. To oczywiste, że nie istnieją żadne „my”. Zamiast uogólniać, po prostu zleć zadanie jednej osobie lub całemu zespołowi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz