Wizerunek firmy - składniki
Na wizerunek firmy składają się takie rzeczy jak:
*stałe dostarczanie pozytywnych skojarzeń z logo firmy,
*utrzymywanie i pielęgnowanie stosunków z klientami, nawet tymi byłymi, kontrahentami oraz partnerami biznesowymi i wszystkimi pracownikami danego przedsiębiorstwa,
*pozytywna sprzedaż usług i towarów, czyli wyróżniające się na tle innych oferty korzystne finansowo i nie tylko.
Jak nie popsuć wizerunku firmy?
Zepsuć wizerunek jest łatwo, ponieważ ludzie zwracają uwagę nawet na niewielkie potknięcia i błędy w większym stopniu, niż na sukcesy. By nie zepsuć wizerunku firmy wszyscy pracownicy powinni postępować zgodnie z określonym regulaminem.
Powinni przechodzić szkolenia, by wiedzieć jak zachować się w typowych i mniej typowych sytuacjach. Wiele zależy po prostu od kultury osobistej pracowników. Jeśli jest wysoka, to firmie nie grozi nic złego, nawet w przypadku potknięć i pomyłek. Wystarczy przeprosić, jeśli wina leżała po stronie przedsiębiorstwa i to w większości przypadków ratuje sytuację.
Budowanie wizerunku w internecie
W dobie internetu, to jak firma prezentuje się w social mediach to bardzo ważny element jej wizerunku. Aby była odbierana pozytywnie ważne są:
*stała i sprawna komunikacja z klientami, wchodzenie w interakcję na poziomie marketingowym, stałe wprowadzenie nowych treści, ciekawostek, informacji na temat firmy,
*wyróżniający się materiał charakteryzujący firmę,
*profesjonalna strona firmowa, zawierająca łatwo dostępne informacje,
*nienachalna reklama usług swoich i podobnych,
*profesjonalna korespondencja mailowa utrzymana w poprawnej formie gramatycznej, bez błędów ortograficznych, a także utrzymująca oficjalny, niespoufalający się ton.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz