Wiarygodna firma - cechy
Firma o wysokim poziomie usług i towarów musi wyróżniać się takimi cechami jak:
*jasność zasad oraz ich prostota, brak ukrytych kosztów, kruczków prawnych. W przypadku problemów i kłopotów z winy przedsiębiorstwa to firma ponosi konsekwencje, a nie klienci.
*szukanie nowych rozwiązań i innowacja. Śledzenie wszystkich nowości na rynku, zarówno pod względem technicznym, jak i praktycznych umiejętności gwarantującymi usprawnienie usług i sprzedaży.
*prawidłowe i uczciwe zarządzanie budżetem, nawet niewielkim.
*określony plan na najbliższą i dalszą przyszłość. Rozpiska na następne lata działalności przedsięwzięcia daje poczucie bezpieczeństwa klientom.
Zdobywanie zaufania kontrahentów
Zaufanie klientów i kontrahentów firma wzbudza przede wszystkim poprzez swój wizerunek. Profesjonalną prezentację firmy warto zlecić osobom, zajmującym się tym zawodowo, ponieważ nawet najlepsi fachowcy, ale tacy, którzy nie umieją wyeksponować swoich najlepszych cech, nie znajdą wspólnika.
Ważne jest również posiadanie odpowiednich referencji od poprzednich kontrahentów i klientów, potwierdzone dodatkowo certyfikatami i innymi dokumentami.
Jeśli firma ma zadowolonych klientów, to powinna ich pokazać. Warto zorganizować portfolio przedstawiające ich, sposób wykonania usług, oraz prawdziwą opinię klienta o danej firmie.
Aby kontrahenci chętnie podejmowali współpracę warto zadbać o pozytywne rekomendacje nie tylko od klientów, ale również od:
*autorytetów w tej samej dziedzinie, co zakres działania firmy,
*osób z branży medialnej. Dziś praktycznie nic nie istnieje jeśli nie ma o tym informacji w mediach i w internecie. Im lepsza opinia w mediach, tych chętniej podjęta współpraca.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz